Wednesday, October 15, 2014

TESTIMONIAL | Pengukir Nada Dari Makam / Fatamorgana / Manifestasi | ACHMAD ZACKEII


Review oleh Achmad Zackeii (9 Oktober 2014)

Split: Pengukir Nada dari Makam
Lara - sound yang best dan pelbagai, durasi panjang, Delusi berjaya mencipta "atmosphere" yang bagus dalam lagu ini.

Single: Fatamorgana
Untuk lagu Gelita, minit ke 2:42, pada pendapat saya, perubahan sound/tone lagu sedikit mencacatkan dan tidak sekata.

Demo: Manifestasi
Secara keseluruhan, saya sangat enjoy dengan demo ini, setiap lagu mmbawa tone dan atsmosphere yang berlainan. 1st track (Manifestasi) pada pendapat saya, lagu ini jika dipelbagaikan sound-nya mungkin lebih menarik. Mendengar lagu ini seolah-olah sedang menonton Movie "Eraserhead" karya David Lynch. 2nd track (Igau) dan 5th track (Fantasmagoria) adalah 2 karya yang saya rasa sangat bagus. Sound yang sangat kemas. Thumbs up!

Pada pendapat saya untuk karya-karya Delusi yang akan datang minta diminimakan ke 6 minit untuk setiap lagu dan pelbagaikan sound-sound setiap lagu. Teruskan berkarya!

Nota: #terimakasih bro Achmad Zackeii diatas pandangan & cadangan. Semua ini akan saya ambilkira untuk penulisan material akan datang. 

No comments:

Post a Comment